Πως πρέπει να γίνει ο συνδυασμός μηχανισμού και καλαμιού;
Κατά καιρούς έχω διαβάσει πως σε καλάμια με low rider οδηγούς θέλουμε μηχανισμούς με "όχι και τόσο φαρδιά μπομπίνα" και ότι παίζει ρόλο και η απόσταση του προτού οδηγού από το μηχανισμό, όπως και το μέγεθος αυτού του οδηγού.
Σε κάποιο καλάμι που απόσταση από το μηχανισμό είναι 1,05cm με οδηγούς MN και το μέγεθος του πρώτου να είναι 30αρις, τι μηχανισμός θα ταιριάζει καλήτερα, ένα σε μέγεθος όπως το ultegra 5500 ή το 14000;
Στα ultegra που ανέφερα, βλέπω στην αγορά τα 5500, τα 14000, αλλά και 3500.
Πίστευα πως τα 5500 με τα 14000 διαφέρουν και στο σώμα του μηχανισμού, οπότε και δεν μπορεί το ένα να δεχτεί μπομπίνες από το άλλο.
Τα 3500 έχουν άλλο σώμα ή ταιριάζουν με τα 14000;
Σκέφτομαι σοβαρά να πάρω κάποιο ultegra, αν και εδώ στο φόρουμ έχω δει πως υπάρχουν υποστηρικτές και των daiwa αλλά και των penn.
Ίσως πρέπει να κάνω ένα νέο θέμα για την επιλογή μηχανισμού.
Μηχανισμός αλλά και Καλάμι, τι, και γιατί;
- andreasomageiras
- Ψαρωμένος
- Δημοσιεύσεις: 693
- Εγγραφή: Παρ Σεπ 22, 2017 3:21 pm
- Constantine Palivakis
- Admin
- Δημοσιεύσεις: 1639
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 19, 2014 8:31 pm
Re: Μηχανισμός αλλά και Καλάμι, τι, και γιατί;
Εσύ ψαρεύεις με πετονιά ή με νήμα;
Γενικά, αν το καλάμι έχει μικρούς οδηγούς, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούμε μικρούς μηχανισμούς, ειδικά όταν ψαρεύουμε με νήμα. Αυτό συμβαίνει γιατί το νήμα μπορεί να χτυπήσει πάνω στο καλάμι όταν ρίχνουμε και να δημιουργήσει τουφες.
Με την πετονιά, το πρόβλημα αυτό δεν είναι τόσο έντονο, αλλά και πάλι καλό είναι να μην ξεφεύγουμε πολύ στις διαστάσεις, γιατί μπορεί να χάσεις μέτρα στις βολές.
Όπως κατάλαβες, το ζήτημα αφορά κυρίως το ρίξιμο!
Γενικά, αν το καλάμι έχει μικρούς οδηγούς, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούμε μικρούς μηχανισμούς, ειδικά όταν ψαρεύουμε με νήμα. Αυτό συμβαίνει γιατί το νήμα μπορεί να χτυπήσει πάνω στο καλάμι όταν ρίχνουμε και να δημιουργήσει τουφες.
Με την πετονιά, το πρόβλημα αυτό δεν είναι τόσο έντονο, αλλά και πάλι καλό είναι να μην ξεφεύγουμε πολύ στις διαστάσεις, γιατί μπορεί να χάσεις μέτρα στις βολές.
Όπως κατάλαβες, το ζήτημα αφορά κυρίως το ρίξιμο!
www.constantinepalivakis.com
- Christos Pi
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 269
- Εγγραφή: Παρ Φεβ 21, 2014 10:04 am
Re: Μηχανισμός αλλά και Καλάμι, τι, και γιατί;
Ανδρέα μου συμφωνώντας σε όσα ανέφερε ο Ντίνος να συμπληρώσω κάτι σχετικά με τους μηχανισμούς. Οι σύγχρονοι καλοί μηχανισμοί διαθέτουν το σύστημα Slow Oscillation(πρώτη το εφάρμοσε η Shimano θα το βρούμε και σε penn, daiwa), ένα σύστημα ανάκτησης που επιτρέπει στην πετονιά να τοποθετείται πιο ομοιόμορφα και σφιχτά, μειώνοντας την τριβή και βοηθώντας στις μακρινές ρίψεις. Οπότε σε συνδυασμό με τις ρηχές longcast μπομπίνες μειώθηκε αισθητά το πρόβλημα που αντιμετώπιζαν όσοι είχαν καλάμια με low rider οδηγούς, να τους "κόβει" πολλά μέτρα στη βολή.
Βέβαια επειδή μιλάμε για οδηγούς με μικρή διατομή, αν συνδυάσεις τους μηχανισμούς αυτούς με μία πετονιά για γέμισμα μικρής διαμέτρου εκεί αλλάζουν ακόμη περισσότερο τα πράγματα προς το καλύτερο.
Κατά τη γνώμη μου αν έχεις ένα καλάμι με low rider οδηγούς η μάνα του μηχανισμού θα πρέπει το ανώτερο να είναι 0.26-0.28, (εγώ χρησιμοποιώ 0.23) που σε συνδυασμό με έναν tapered (κωνικό) shock leader ευχαριστιέσαι το ψάρεμά σου και πλέον με μέτρα στις βολές.
Αυτά κι από εμένα!
Βέβαια επειδή μιλάμε για οδηγούς με μικρή διατομή, αν συνδυάσεις τους μηχανισμούς αυτούς με μία πετονιά για γέμισμα μικρής διαμέτρου εκεί αλλάζουν ακόμη περισσότερο τα πράγματα προς το καλύτερο.
Κατά τη γνώμη μου αν έχεις ένα καλάμι με low rider οδηγούς η μάνα του μηχανισμού θα πρέπει το ανώτερο να είναι 0.26-0.28, (εγώ χρησιμοποιώ 0.23) που σε συνδυασμό με έναν tapered (κωνικό) shock leader ευχαριστιέσαι το ψάρεμά σου και πλέον με μέτρα στις βολές.
Αυτά κι από εμένα!