Λιπαντικά μηχανισμων

Πληροφορίες, άρθρα για τον εξοπλισμό ψαρέματος
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
vagosrigos
Ψαρωμένος
Ψαρωμένος
Δημοσιεύσεις: 117
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 11, 2015 8:09 pm

Λιπαντικά μηχανισμων

Δημοσίευση από vagosrigos »

Καλησπέρα στην παρέα και καλό μήνα,με υγεία σε όλους.Εχω οργανωθεί σιγά σιγά,όσον αφορά για την συντήρηση ενός παλιού μηχανισμού και μια αναβάθμιση πάνω σε αυτόν σε φρένα καρμπον και σε κάποια ρουλεμάν.Για τα φρένα έχω προμηθευτεί το Cal's grease,για τα εσωτερικά μέρη,το Super lube και για τα ρουλεμάν το λάδι Tsi 321.Επισης ,όλος ο καθαρισμός, θα γίνει με ισοπροπυλική αλκοόλη chemo 99,5%.Να αναφέρω ότι υπάρχει η όλη εμπειρία σε συντήρηση μηχανισμών, αλλά το ερώτημα που θέλω να κάνω,ειναι το εξής.Ποια άλλα λιπαντικά που έχετε εσείς δοκιμάσει,θεωρείτε πως είναι καλά?
Ευχαριστώ και περιμένω απόψεις και στο αν αυτά που έχω καταλήξει είναι οκ,αλλά και να ακούσω και άλλες απόψεις πάνω σε συντήρηση-λίπανση μηχανισμών.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Άβαταρ μέλους
bill.vathis
Μέλος
Μέλος
Δημοσιεύσεις: 44
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 20, 2018 10:51 pm

Re: Λιπαντικά μηχανισμων

Δημοσίευση από bill.vathis »

vagosrigos καλησπέρα.
Μέχρι τώρα για ένα σέρβις χρειάζομαι τουλάχιστον δύο ή τρία διαφορετικά είδη σε γρασο,Πολλά τα έχω από τον χώρο εργασίας μου μια και υπάρχει μεγάλη ποικιλία όπου έχω επιλέξει τα πιο βασικά,ένα πιο σκληρό προς μέτριο λιθίου που χρησιμοποιείται στα γρανάζια του μηχανισμού,ένα μέτριο προς μαλακό τύπου σιλικόνης που το δουλεύω σε ατέρμονα, χειρολαβή και τμήματα της κεφαλής και τέλος ένα μαλακό γράσο σε άξονες ολίσθησης, σημεία του ρόλερ και σε κάποια ρουλεμάν εξωτερικά.. Τέλος ένα λαδακι ραπτομηχανής για ρουλεμάν και ρόλερ.Τωρα όσο αφορά τα φρένα μια και σε όλα μου τα έχω με carbontex έχω βάλει το DG-01 από την Shimano.
Από την στιγμή όμως που επιλέξω κάτι επώνυμο θα πάω με συνθήκες κατασκευαστή ,μιας και όλα τα μοτέρ μου είναι της Shimano η ίδια η εταιρεία ορίζει ως πρέπον τουλάχιστον δύο διαφορετικά είδη σε γρασο για τα μηχανικά μέρη και ένα λάδι για ρόλερ και ρουλεμάν..Η επιλογή μου σε αυτά είναι το SR-G (DG13) & Ship-0 (DG06) μια τα μοτέρ Surf είναι πιο απαιτητικα σε δυνάμεις που ασκούνται σε σχέση με πολύ μικρότερος μηχανισμού spinning.
Αν από Ιαπωνικα site και κυρίως στις δύο μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες θα δεις πολλές επιλογές και άλλα τόσα που ορίζουν για την σωστή συντήρηση σε κάθε κατηγορία μοτέρ που χάνεται η μπάλα για αυτό κρατά τα βασικά που θέλεις πάνω κάτω ότι αναφέρω πιο πάνω.
Σε γενικές γραμμές πέρα της περιοδικής λίπανσης με λάδι,σε εύκολα μέρη αλλά και σε εσωτερικό (απλά για να μαλακώσουν τα γρασα) ένα γενικό σέρβις είναι μια φορά το χρόνο . Προσοχή μόνο με την ποσότητα,δεν χρειάζεται υπερβολές.
Άβαταρ μέλους
vagosrigos
Ψαρωμένος
Ψαρωμένος
Δημοσιεύσεις: 117
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 11, 2015 8:09 pm

Re: Λιπαντικά μηχανισμων

Δημοσίευση από vagosrigos »

Βασίλη, σε ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις. Έχεις δίκιο σε ο,τι αφορά τα διαφορετικά μηχανικά μεταλλικά μέρη των μηχανισμων με διαφορετικού πάχους λίπανσης.Ακομα στους shimano μηχανισμους που έχω,δεν έχω κάνει λίπανση,οπότε οι κωδικοί που μου έδωσες,θα τους χρησιμοποιήσω σίγουρα, γιατί θέλω κάποια στιγμή να πάω κι εγώ με τα λιπαντικά του κατασκευαστή. Για άλλους μηχανισμους που έχω, μόλις ξεκινήσω την συντήρηση, θα βγάλω συμπεράσματα με τα λιπαντικά που βρήκα. Σε ευχαριστώ πολύ.
Υγ.Αν θες στείλε μου με μήνυμα από που παραγγέλνεις τα λιπαντικά με τους κωδικούς που έγραψες,για να παραγγείλω.
Άβαταρ μέλους
bill.vathis
Μέλος
Μέλος
Δημοσιεύσεις: 44
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 20, 2018 10:51 pm

Re: Λιπαντικά μηχανισμων

Δημοσίευση από bill.vathis »

Μια και είχαμε αναφερθεί πριν καιρό για την λίπανση των μηχανισμών μας θα σας παρουσιάσω μια πρόσφατη εμπειρία πως είτε με κακή- ελλειπής συντήρηση είτε με λάθος υλικά μπορεί ο μηχανισμός μας να αποκτήσει σοβαρά προβλήματα.
Πριν λίγες μέρες ήρθε στα χέρια για λογαριασμό φίλου ένα ultegra xsc 10000 για συντήρηση μια και τον είχε αγοράσει used.Ειχε αίσθηση ενός γρατσουνισματος κατά την περιστροφή,που κάποιες φορές καταλάβαινες να φρενάρει απότομα.
Το μοτέρ εξωτερικά ήταν σε πάρα πολύ καλή κατάσταση χωρίς φθορές.
Υπήρχε μια μικρή δυσκολία όμως γενικά σε όλες τις κινήσεις,πικ απ, κλείδωμα στο φρένο ανεπιστρωφης και φυσικά η ενόχληση στο εσωτερικό κατά την περιστροφή.
Στην κυριολεξία όλο το μοτέρ έγινε βίδες αναγκαστικά.
Ενώ στην κεφαλή στις διάφορες αρθρώσεις υπήρχε έλλειψη γρασου που η δουλειά ειχε απλά διαδικαστικό χαρακτήρα στο εσωτερικό,που εδώ θέλω να σταθώ, ήταν τραγικό.
IMG_20220917_014514.jpg
Η απαιτούμενη ποσότητα λιπαντικού έλειπε από εκεί έπρεπε να υπήρχε, ενώ ότι είχε απομείνει ήταν στην κυριολεξία σα λάσπη.
Πολλά από τα μεταλλικά στοιχεία είχα φθαρεί κάτι σαν οξυδοση που δεν πιστεύω να προέρχεται από νερό.
Εδώ θα ήθελα την γνώμη σας τι μπορεί να δημιουργήσει αυτό το θέμα στα μέταλλα,δεν ανακάλυψα ουτε άλατα ούτε υπολείμματα άμμου σε όλο το μοτέρ πουθενά παρά μόνο αυτό.Πιστεύω έχει γίνει χρήση έντονου καθαριστικού, τύπου WD40 ή κάτι ανάλογο που πολλοί το έχουν για λίπανση και είναι λάθος.
Βέβαια όλα τα ρουλεμάν είχαν "αρπάξει" και καταλάβαινες κατά την κίνηση τους ,στο καθένα ξεχωριστά αυτό το γρατζουνισμα, έτσι έπρεπε να αντικατασταθούν..
Αφού έγινε με επιμέλεια ένας καθαρισμός σε όλα τα εξαρτήματα,να φύγουν όλα τα παλιά όπως και στα μεταλλικά μέρη από τις φθορές που είχαν προστέθηκαν νέα ρουλεμάν + 2 επιπλέον με καινούργια υλικά λίπανσης σε όλα τα σημεία όπου το έκαναν πλέον αγνώριστο.
IMG_20220917_042814.jpg
Μενει μόνο μελλοντικά να γίνει αλλαγή στο κεντρικό γρανάζι μια και από την χρήση έχει αποκτήσει ένα μικρό τζόγο.

Η παραπάνω αναφορά δεν έγινε για να παρουσιάσω μια συντήρηση αλλά για να δείξω χαρακτηριστικά πως λάθος υλικά λίπανσης μπορούν να καταστρέψουν τον μηχανισμό μας με το κόστος επισκευής να πολλαπλασιάζεται.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Εξοπλισμός για το ψάρεμα μας”